Робота системи вентиляції картера заснована на використанні розрядження, що виникає у впускному колекторі двигуна. Через розрядження гази виводяться з картера. У масловідділювачі картерні гази очищаються від олії.
Але відведення картерних газів в атмосферу може призвести до підвищення тиску в картері та видавлюванню олії через сальники та інші ущільнення. У відкритий отвір при охолодженні двигуна засмоктуватиметься пил і волога з навколишнього повітря.
Якщо сапун заб'ється і тиск буде занадто великим, почнуть видавлюватися передні сальники колінчастого та розподільчого валів. Також прискориться зношування прокладки ГБЦ і БЦ. Як результат, олії почне витікати через ущільнювачі.
Принцип роботи клапана картерних газів заснований на ефекті розрядження, що відбувається у впускному колекторі, і на різниці тисків перед клапаном та за ним. За допомогою вакуумного перетворювача приходить в рух вал цього клапана, та запускається система рециркуляції.